Gidsen

Kerk entree Kerk

Hèt in het oog springende gebouw in de binnenstad is wel de Pancratiuskerk. De moeite waard om het te bekijken en er meer over te ervaren.
En dit kan tegenwoordig makkelijker op de zaterdag middagen tussen 14:00 en 16:00 uur.

De Gidsen Welkom in de kerk

Dan staan er gidsen voor u klaar als u dat wenst om vragen te beantwoorden en ook is er de mogelijkheid om een PowerPoint te zien die een goed overzicht geeft over gebouw, geschiedenis en actuele informatie.

Uitleg door gids  Uitleg door gids

Ook een rondgang is mogelijk. Spontaan of ook aangemeld voor groepen mogelijk ook buiten de vaste uren van openstelling. Opgeven via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Hierbij krijgt u tekst en uitlag over interieur en liturgische gebruiken. Geschiedenis en wetenswaardigheden...

Uitleg door gids Beiaard

Zelfs tot boven de gewelven en bij de klokken kan een kijkje genomen worden.

U bent van harte welkom !